Czy organizator Sylwestra musi zwrócić wpłatę w przypadku jego odwołania z powodu obostrzeń w związku z Covid-19?
W związku z wprowadzeniem kolejnych ograniczeń dotyczących zapobieganiu rozprzestrzeniania się koronawirusa, od dnia 27 grudnia 2020 roku obowiązuje m.in. zakaz organizacji zabaw sylwestrowych oraz noclegów w hotelu.
Co w przypadku, gdy Sylwester wraz z pobytem w hotelu został zarezerwowany i opłacony znacznie wcześniej? Czy organizator/hotel ma obowiązek zwrotu wpłaconej kwoty bądź zaliczki? Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy w związku z nowymi obostrzeniami?
Zgodnie ze stanem prawnym na dzień 29 grudnia 2020 roku, odnoszącym się do ograniczeń dotyczących usług hotelarskich i organizacji imprez, zgodnie z którymi organizator imprezy będzie zmuszony do ich odwołania, kwota wpłacona na poczet noclegu w hotelu połączonego z zabawą sylwestrową powinna zostać zwrócona.
W tym zakresie należy odwołać się do art. 495 § 1 kodeksu cywilnego, który stanowi, że w przypadkach, kiedy jedna ze stron nie może wykonać umowy (w tym wypadku jest to hotel) z przyczyn, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności (tak jak w przypadku stanu epidemii, który niezależny jest od żadnej ze stron umowy), strona ta nie może żądać zapłaty od kontrahenta, a jeśli ją otrzymała, powinna dokonać jej zwrotu.
Kiedy mogę domagać się zwrotu pieniędzy za sylwestra i nocleg?
Należy pamiętać, że prawo do zwrotu wpłaconych pieniędzy będzie aktualne pod warunkiem, że w dniu 31 grudnia wskazane obostrzenia będą nadal w takiej formie obowiązywać.
Jeżeli więc wykupiłaś/eś nocleg w hotelu wraz z zabawą sylwestrową, za które już zapłaciłaś/eś, możesz dochodzić zwrotu wpłaconych pieniędzy.
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w odzyskaniu pieniędzy za opłaconego Sylwestra i nocleg w hotelu, zachęcamy do kontaktu z naszą Kancelarią (zakładka KONTAKT).